Home / новини / «Нам не потрібен був зовнішній капітал для розвитку» – Grammarly про новий раунд інвестицій та український офіс

«Нам не потрібен був зовнішній капітал для розвитку» – Grammarly про новий раунд інвестицій та український офіс

Засновники Grammarly Максим Литвин, Олексій Шевченко та Дмитро Лідер. Фото тут і далі надані компанією

Українська компанія Grammarly 18 листопада оголосила про залучення $200+ млн інвестицій. Раніше компанія вже залучила $200 млн, отримавши статус єдинорога та оцінку $2,3 млрд. Проте за підсумками нового раунду оцінка компанії склала вже $13 млрд.

  • Завдяки широкій лінійці своїх модифікацій, промислові аналізатори мутності та завислих речовин з нефелометричними датчиками каламутності SOLITAX (промисловий нефелометр) від компанії HACH-LANGE мають велику область застосування. 

Цей раунд фактично подвоїв кількість раніше залученого компанією капіталу. Чому саме така сума? Чи дійсно Grammarly потрібно стільки грошей лише на подальший розвиток продуктів та команди?

Grammarly була заснована у 2009 році та до 2017 року дотримувалася моделі самоокупності. Компанія стала прибутковою вже через кілька років після заснування та залишається такою до сьогодні. Нам не потрібен був зовнішній капітал для підтримки операційної діяльності та розвитку нашого бізнесу.

Новий раунд допоможе нам залучати найкращі таланти, прискорювати зростання команд та розвиток інноваційних рішень для продуктів Grammarly. Також до цього раунду приєдналися нові інвестори (компанія Baillie Gifford та фонди та рахунки, керовані компанією BlackRock), які є для нас чудовими фінансовими партнерами. Їхній досвід та експертиза допомагатимуть Grammarly на шляху нових досягнень та етапів розвитку компанії.

Як обирали фонди чи вони самі прийшли із пропозицією? Довго вели переговори? Коли фактично закрили угоду?

Перший етап раунду було закрито 17 листопада. Другий етап потенційно очікується у грудні.

До раунду приєдналися і попередні інвестори, зокрема компанія General Catalyst. Нові інвестори (компанія Baillie Gifford, а також фонди та рахунки, якими управляє компанія BlackRock) — всесвітньо відомі компанії з досвідом та експертизою, дуже цінні для Grammarly.

Які частки у Grammarly на сьогодні у засновників?

Склад власників компанії Grammarly ширший від складу засновників та охоплює, зокрема, і інвесторів Grammarly (компанії Baillie Gifford, General Catalyst, Institutional Venture Partners, Spark Capital, а також фонди та рахунки під керівництвом компанії BlackRock).

Як приватна компанія, ми не розкриваємо детальної інформації про власників та розподіл часток. Можна відзначити, що частки Максима Литвина та Олексія Шевченка (початкових інвесторів) відрізняються від частки Дмитра Лідера, що становить близько 1%.

Скільки працівників плануєте найняти? Який штат сьогодні в Україні та наскільки він виросте?

Сьогодні у Grammarly працюють понад 600 членів команди, понад 270 із них — в Україні, і компанія продовжує зростати.

Наступного року лише в Україні ми плануємо збільшити команду на 50%.

Яких фахівців шукаєте в Україні та що готові їм запропонувати? Будете давати опціони?

Зараз шукаємо фахівців в інженерні команди (Front-End, Back-End, Security, ML, DevOps, MacOS та інші), а також команди з продажу та підтримки користувачів, продуктової та рекрутингової команд. Усі відкриті вакансії постійно оновлюються на нашому сайті.

Наша компанія дотримується віддаленої моделі роботи у гібридному форматі: наші колеги можуть працювати віддалено з будь-якого міста України та приїжджати до Києва на щоквартальні зустрічі з командою.

Grammarly пропонує конкурентний пакет компенсації, що відповідає ринку, індустрії та позиціям, на які ми наймаємо нових колег. Ми поважаємо конфіденційність членів нашої команди та не розголошуємо інформацію про фінансовий пакет, зокрема опціони.

За останній рік Grammarly випустила багато нових продуктів. Розкажіть, які з них приносять найбільше доходу? Як зростають фінансові результати з року в рік?

Grammarly була заснована у 2009 році та до 2017 року дотримувалася моделі самоокупності. Як приватна компанія ми не розкриваємо інших даних про фінансові результати.

Чи плануєте вихід на IPO? Якщо так, то які цілі собі ставите?

Ми розглядаємо інвестиційні раунди як окремі етапи на нашому довгому шляху. У майбутньому IPO може стати одним із них. Будемо готові поділитися планами щодо IPO у зручний для цього час.

Актуалізуйте дані щодо активності бази користувачів. Який відсоток платних передплат?

На сьогодні Grammarly щодня (DAU) користуються 30 мільйонів людей у всьому світі, у тому числі 30 000 команд бізнес-клієнтів. Лише за останній рік кількість корпоративних клієнтів Grammarly з великими контрактами зросла на понад 250%. Серед них такі провідні бренди як Zoom, Cisсo, Expedia та інші.

Який обсяг ринку для Grammarly сьогодні? Які основні виклики перед вами стоять?

Grammarly прагне допомагати всім, хто використовує англійську у своєму особистому та професійному спілкуванні. Сьогодні Grammarly допомагає створювати ефективні тексти у додатках та веб-сайтах, загальна кількість яких понад 500 000. І ми продовжуємо працювати над розширенням покриття нашого сервісу, щоб підтримувати користувачів Grammarly усюди, де можуть відбуватися їх спілкування англійською.

Ми вже давно фокусуємося не лише на базових механіках листа, таких як граматика, орфографія та пунктуація. У центрі нашої бізнес-моделі кінцеві користувачі, а не рекламодавці чи треті сторони. Наше довгострокове бачення — створити комплексний комунікаційний асистент, який допомагає людям краще розуміти одне одного. На цьому шляху маємо ще багато завдань:

  • Ми працюємо над складними аспектами комунікації та впровадили рекомендації, які допомагають користувачам висловлюватися більш чітко, зрозуміло та послідовно. У нашому сервісі вже можна вибирати мету повідомлення та бачити поради відповідно до неї. Завдяки детектору тону можна визначити, як одержувач потенційно сприйме ваше повідомлення, та за необхідності внести зміни.
  • Завдяки нашому новому продукту – десктопному додатку Windows та Mac – ми ще більше розширили свою комунікаційну підтримку.
  • Ми також будемо приділяти увагу розвитку нових партнерств – партнерство з Samsung стало одним із перших кроків. А завдяки запуску платформи для розробників Grammarly for Developers зможемо підтримувати ще більше клієнтів саме там, де відбувається їхнє спілкування англійською мовою. Доступ до API Grammarly допомагає створювати додаткову цінність для інших сервісів та додатків та економити іншим бізнесам час та ресурси, які пішли б на розробку власних технологічних рішень у галузі обробки природної мови.
  • Пріоритетним напрямком для компанії залишається продукт для бізнес-клієнтів – Grammarly Business. І ми продовжуємо працювати над розвитком нових функцій для підтримки бізнес-клієнтів та їх потреб.

Це лише незначна частина завдань з обробки природної мови, над якими команда Grammarly працюватиме у майбутньому. [via ain]