Home / google / Що робити, якщо у вас просів органічний трафік: базові поради від Google

Що робити, якщо у вас просів органічний трафік: базові поради від Google

Деніел Вейсберг, Search Advocate в Google опублікував поради про те, що робити, якщо у сайту просів органічний трафік, в офіційному блозі Google Search Central. Це – базові поради для тих власників сайтів, які не дуже розбираються в SEO.

  • HI 83141 являє собою портативний прилад від компанії Hanna Instruments, призначений для вимірювання водневого показника (рН), мілівольтметр (мВ) і температури (° C). Портативний багатоцільовий pH-метр HI 83141 дуже надійний та простий у використанні прилад. У HI-83141 використовуються рН-електрод HI-1230B і датчик температури HI-7669AW. Детальніше про ph-метр – на сайті офіційного дистриб’ютора в Україні – компанії ЕКОІНСТРУМЕНТ.

Уявімо, що ви відкриваєте Search Console і бачите, що ваш трафік Google Search просів. Що робити в цьому випадку? Просідання органічного пошукового трафіку може траплятися з кількох причин, і більшість з них можна виправити. Але дізнатися, що конкретно сталося з вашим сайтом, може бути не так просто.

У цій статті я буду писати про деякі з причин, за якими міг зменшитися ваш трафік, а також про те, як використовувати звіт Search Console Performance і сервіс Google Trends, щоб виправити це падіння.

Основні причини падіння трафіку

Щоб допомогти вам розібратися, що саме впливає на ваш трафік, я накидав кілька прикладів таких просідань і того, що за ними стоїть.

Тут й далі – зображення з блогу Google Search

Існує п’ять основних причин для падіння пошукового трафіку:

  • Технічні проблеми. Помилки, які заважають Google кроуліти, індексувати або доставляти ваші сторінки користувачам – це може бути недоступність сервера, проблеми з robots.txt, помилки типу page not found та подібні. Потрібно розуміти, що ці проблеми можуть поширюватися як на весь ваш сайт (наприклад, коли сайт впав), так і на окремі сторінки (наприклад, невірно розміщений тег noindex, що впливало б на збір даних про сторінку, і вело б до більш повільного просідання трафіку).
  • Проблеми з безпекою. Якщо ваш сайт може бути пов’язаний із загрозою безпеці, Google може показувати користувачам попередження про це, перш ніж вони перейдуть на ваш сайт, що також впливає на трафік.
  • «Ручні» дії. Якщо ваш сайт не відповідає правилам Google, деякі з ваших сторінок або цілий сайт можуть бути виключені з результатів пошуку через Manual Action (тобто коли рішення приймає модератор-людина).
  • Зміни в алгоритмі. Google завжди покращує то, як саме надає доступ до контенту і відповідно, змінює свій алгоритм. Ключові апдейти або ж менш значні зміни можуть впливати на те, як деякі сторінки показуються в результатах пошуку.
  • Зміни в інтересах користувачів. Іноді зміни в користувацький поведінці призводять до змін запитів. Це може бути вплив нового тренду або сезонні зміни. Це означає, що ваш трафік може просідати через зовнішні причини.

Як аналізувати патерн падіння трафіку?

Оскільки будь-який графік варто тисячі слів, кращий спосіб зрозуміти, що трапилося з вашим трафіком – подивитися на графіки звіту Search Console Performance. Навіть форма лінії скаже вам багато про що.

Спробуйте попрацювати зі звітом, наприклад:

  • Поміняйте проміжок часу, щоб він охоплював 16 місяців. Це допоможе проаналізувати падіння трафіку в контексті, і зрозуміти, що це, наприклад – не сезонне падіння трафіку, яке трапляється кожні свята. Якщо ви хочете розширити проміжок часу за 16 місяців, можна використовувати Search Analytics API, щоб отримати дані та зберігати їх у вашій системі.
  • Порівняйте період падіння з аналогічним таким періодом. Це допоможе вам зрозуміти, що саме змінилося. Пройдіться по всіх вкладках, щоб перевірити: чи змінилося щось для певних запитів, URL, пристроїв (тут можна навчитися, як налаштовувати порівняльний фільтр). Переконайтеся, що ви порівнюєте той же проміжок часу, бажано: ті ж дні тижня.
  • Окремо аналізуйте різні типи пошуку. Це допоможе вам зрозуміти, сталося просідання в веб-пошуку, в пошуку по картинках, у вкладках з відео або новинами.

Нижче в відео мова йде про те, як аналізувати звіт Search Console Performance:

Деякі з виявлених проблем можна вирішити по просунутому гайду для консолі пошуку.

Як досліджувати загальні тренди своєї галузі?

Якщо ви хочете вжити додаткових заходів, використовуйте Google Trends. Так ви зможете зрозуміти, чи є ваше просідання трафіку частиною світового тренду або локальної проблемою. У першому випадку, цього може бути дві основні причини:

  • Різка зміна інтересів користувачів або новий продукт. Якщо в тому, що і як шукають люди, стався різкий зрушення (наприклад, пандемія), користувачі можуть почати використовувати інші запити, або ж користуватися своїми пристроями для інших цілей. Додатково до цього, якщо ви продаєте в онлайні певний бренд, в якийсь момент на ринок може вийти його конкурент, і частково «відкусити» ваші запити.
  • Сезонність. Наприклад, коливання запитів важливі для сайтів про їжу: люди частіше гуглять дієти в січні, рецепти з індичкою (для США через Дня подяки, де індичка – традиційна страва – ред.) В листопаді, а в грудні – шукають дані про шампанське. Для кожної галузі є актуальним свій рівень сезонності.

Щоб аналізувати тренди в різних галузях, можна використовувати Google Trends: перевірте запити, які драйв трафік на ваш сайт, щоб подивитися: чи не було просідання по ним в різні пори року. У прикладі нижче можна простежити три типи трендів:

  • У запитів про індичку – сильна сезонність, вони досягають піку кожного листопада.
  • У запитів про куряче м’ясо також є сезонність, але менш різко виражена.
  • Запити про каву – більш стабільні, це виглядає так, як ніби люди мають потребу в ньому цілий рік.

І, оскільки ви все одно вже в Google Trends, можна подивитися тут і на інші дані, які можуть допомогти вам з трафіком:

  • Перевірте топ-запити по вашому регіону і порівняйте з тими запитами, за якими ви отримуєте трафік. Якщо вони в вашому випадку відсутні, перевірте, чи немає у вас контенту на цю тему, і якщо він є – упевніться, що він індексується.
  • Перевірте запити, які належать до важливих тем. Це може допомогти визначити ті теми, які тільки набирають популярність, і підготувати до цього ваш сайт, наповнюючи його релевантним контентом.