
Apple завжди була досить рішучою та намагалася діяти безкомпромісно у будь-яких питаннях, які вважала важливими для самої себе. Тому в Купертіно без сорому совісті вирішили змінити світопорядок на ринку реклами та спочатку заборонили сайтам відслідковувати своїх користувачів, а потім і розробникам нативних додатків. Але якщо власники сайтів прийняли цю новину досить спокійно, то розробники софту – особливо великі були готові на все, аби Apple все переграла. Адже від цього безпосередньо залежать їхні прибутки, які почали відчутно падати.

DR 1900 портативний спектрофотометр
DR 1900 ідеально підходить для використання в польових умовах, оскільки це найлегший та найкомпактніший портативний спектрофотометр. Він також може провести найбільшу кількість випробувань ніж будь-який інший портативний прилад. Під надійним зовнішнім виглядом DR1900 від компанії HACH має найбільшу кількість – понад 220 – найбільш часто перевірених запрограмованих методів, які вже вбудовані у пристрій.
Якщо ви не розумієте, про які обмеження на стеження в iOS йдеться, почитайте цю статтю. Там усе є. Але, якщо говорити двома словами, то у 2020 році Apple заборонила розробникам взаємодіяти з рекламними ідентифікаторами користувачів, щоб збирати про них інформацію в додатках та за їх межами, щоб демонструвати їм релевантну рекламу.
Попросити не відслідковувати – що це?

Найактивніше проти нової ініціативи Apple виступала Meta (головна організація, що володіє Facebook, WhatsApp, Instagram, Oculus та іншими сервісами), чий дохід здебільшого формується саме за рахунок реклами, яку компанія розміщує у своїх додатках. А, як відомо, що вища конверсія показаних оголошень, то більше вписувалося заробіток.
У Купертіно вирішили, що це порушує приватність користувачів, а отже, з подібними проявами беззаконня треба боротися. Тому, починаючи з iOS 14.5 всіх розробників зобов’язали вимагати прямого дозволу на відстеження, надсилаючи користувачам відповідне повідомлення. Якщо вони погоджувалися, відстеження включалося, але більшість, хоч як це дивно, відповідали відмовою.
Представники Meta напирали на те, що Apple просто руйнує економічну модель, що склалася, в інтернеті. Через це, на думку компанії Марка Цукерберга, постраждають як великі корпорації, так і стартапи-початківці, у яких взагалі не залишиться шансів що-небудь заробити. Адже сьогодні вже практично не прийнято робити платні програми, заробляючи виключно на рекламі.
В принципі, звучить логічно, хоч і з самого початку було зрозуміло, що Meta турбується виключно про себе. Але ніхто й припустити не міг, наскільки сильна вона постраждає. Згідно зі звітом за четвертий фінансовий квартал 2021 року, Meta готується втратити близько 10 мільярдів доларів за весь наступний рік через обмеження на відстеження користувачів, встановлених Apple.
Скільки заробляє Facebook?

Зміни конфіденційності, що відбулися з операційною системою iOS, вплинуть на наш бізнес у 2022 році. Йдеться про дуже суттєві втрати. Ми готуємося недоотримати близько 10 мільярдів доларів США, – пояснив фінансовий директор Meta Дейв Венер під час фінансової конференції за участю інвесторів.
Причому втрати стануть помітними вже у першому кварталі 2022 року, попередив Венер. Спочатку планувалося, що Meta заробить за цей період не менше 30 мільярдів доларів, але в компанії віддали перевагу внести зміни в цей прогноз, повідомивши, що фактичний виторг буде в кращому разі дорівнює 27-29 мільярдам доларів. При цьому сукупні річні втрати у розмірі 10 мільярдів — це ще позитивний сценарій, — зізнався фінансовий директор.
Такий прогноз негативно сприйняли інвестори, що призвело до рекордного за останній час падіння акцій Meta. Їхня вартість на попередніх торгах у середу знизилася на 23%. Такого падіння компанія навіть під час перебування Facebook Inc. не відчувала з часів скандалу із Cambridge Analytica.
Але чому ж Facebook та решта сервісів почали втрачати гроші? Все дуже просто. Втративши можливість відслідковувати дії користувачів, аналізувати їх пошукові запити, сайти, за якими вони переходять, місця, які вони відвідують, Meta втратила можливість формувати повноцінний віртуальний портрет кожного, хто використовує їхні послуги. Через це реклама, яку бачать користувачі, перестала на 100% потрапляти до їхніх інтересів і, отже, знизилася конверсія.
На чому заробляють Facebook, WhatsApp, Instagram?

Конверсія — це насправді відгук на видиму рекламу. Коли користувач бачить товар, що його цікавить, переходить за посиланням з оголошення і купує його, рекламодавець отримує відсоток. Тому що продаж був здійснений завдяки зусиллям, які саме він доклав. Тепер конверсія стала нижчою, тому що люди бачать в основному рекламу, яка не відповідає їхнім інтересам, а отже, і комісійних поменшало.
У принципі, для нас із вами нічого страшного в цьому немає. Окрім, хіба що страху, що безкоштовні сервіси, до яких ми звикли, можуть стати платними. У свій час Instagram намагався тиснути на користувачів, натякаючи, що якщо вони добровільно не дозволять сервісу відслідковувати їх, то він у якийсь момент може стати платним. Складно сказати, це було блефом чи ні, але факт залишається в тому, що більшість просто проігнорували це попередження.
А ось хто страждає через подібні практики, так це держава. Це стає очевидним, якщо подивитися на ситуацію під іншим кутом. По-перше, якщо Meta отримує менше грошей, вона сплачує менше податків. А із 10 мільярдів податків явно буде чимало. Але Meta — це не єдина компанія, чий заробіток страждає через нові ініціативи Apple. По-друге, заборона на стеження — це історія явно не на користь спецслужб США.
Адже якщо компанія з Купертіно дозволяє собі створювати інструменти, що блокують стеження з боку розробників, високо ймовірно, що вона в перспективі зможе зробити те саме для перешкоджання стеженню з боку спецслужб. А враховуючи скільки заробляє Apple, для неї навіть таке формальне відділення від держави не виглядає чимось неможливим. Так що, можливо, компанію з Купертіно ще й посунуто в її категоричності, поки не стало занадто пізно.